Informacje ogólne

Projekt „Każdy inny, wszyscy równi – nowoczesna integracja”  realizowany w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach w ramach Działania FELD.08.07 – Kształcenie ogólne Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.

Wnioskodawcą Projektu jest Miasto Pabianice/ Szkoła Podstawowa nr  9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach.
Biuro projektu znajduje się w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach, ul. Partyzancka 56A, 95-200 Pabianice.
Projekt realizowany jest w okresie: 01.01.2025 r. – 31.12.2026 r.

    Wartość projektu i źródła finansowania

    Łączna wysokość wydatków kwalifikowanych projektu wynosi 799 426,28 zł i obejmuje dofinansowanie w kwocie 711 489,38 zł z następujących źródeł:
    – finansowanie UE w kwocie nieprzekraczającej 679 512,33 zł
    – finansowanie wkładu krajowego z budżetu państwa w kwocie nieprzekraczającej 31 977,05 zł
    – wkład własny w kwocie 87 936,90 zł

      Cel projektu oraz grupa docelowa

      Celem projektu jest zwiększenie jakości edukacji w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach  ukierunkowane na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez podniesienie kompetencji, kwalifikacji nauczycieli, adaptację i doposażenie pracowni oraz poprzez organizację dla 132 uczniów dodatkowych zajęć w zakresie wyrównywania deficytów (teatroterapii), kółek zainteresowań rozwijających kompetencje kluczowe, uzdolnienia i zainteresowania (język angielski, ekologicznochemiczne, informatyczne, matematyczne, geograficzne oraz zajęć przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego), w terminie od 01.01.2025 r. do  30.12.2026 r.

      Grupę docelową w projekcie stanowią: SP9, uczniowie SP9 –  132 os.,  nauczyciele zatrudnieni w SP9 – 20 os. Liczba uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 32 os.  
      Wsparcie w projekcie skierowane jest do osób fizycznych, które uczą się, pracują lub zamieszkują na terenie woj. łódzkiego w rozumieniu przepisów KC oraz podmiotu posiadającego siedzibę na obszarze woj. łódzkiego.

      W projekcie zaplanowano realizację 12 zadań w tym: adaptację, doposażenie pracowni lekcyjnych, które obejmuje utworzenie pracowni języka angielskiego, sieci LAN, dostosowanie i doposażenie pracowni matematycznej, informatycznej oraz doposażenie pracowni polonistycznej, chemicznej, przyrodniczej oraz pracowni edukacji wczesnoszkolnych, języka angielskiego. Pracownie wyposażone zostaną w nowoczesne pomoce i sprzęty, w tym m.in.: sprzęty TIK, oprogramowanie, programy MM, meble, testy, gry, zestaw nagłośnieniowy, mikrofony, laboratorium chemiczne, zestawy do badań, odczynniki, zestawy LEGO, zestaw oświetleniowy, dekoracje sceniczne. Ponadto zaplanowano doskonalenie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli, koła/zajęcia w zakresie wyrównywania deficytów, rozwijające kompetencje kluczowe, zainteresowania, uzdolnienia uczniów, przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty. Szkoła doposażona zostanie w pętlę indukcyjną.

      Projekt zakłada wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach poprzez udział w n/w zajęciach dodatkowych:
      – Koło teatralne dla uczniów klas I-III (zad. 4),
      – „Teatroterapia” dla uczniów o SPE klas IV-VIII (zad. 5),
      – Zajęcia/ kółko rozwijające kompetencje językowe w zakresie języka angielskiego dla uczniów klas I-III (zad. 6),
      – Koło ekologiczno-chemiczne „Eksperymentuję bo lubię”. Ekologiczne doświadczenia chemiczne z wykorzystaniem techniki chemii w małej skali dla uczniów klas VII-VIII (zad. 7),
      – Koło informatyczne – robotyka i kodowanie dla uczniów klas II-VIII (zad. 8),
      – Koło matematyczne – zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia matematyczne uczniów związane z kształtowaniem aktywności i kreatywności dla uczniów klas VII-VIII (zad. 9),
      – Zajęcia przygotowujące uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego dla uczniów klas VIII (zad. 10),
      – Kółko geograficzne – zajęcia rozwijające wiedzę turystyczno-krajoznawczą dla uczniów dla klas V-VI (zad. 11).

      Projekt zakłada wsparcie dla nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach poprzez udział w n/w  studiach/ szkoleniach/ kursach:
      – Kurs ,,Nauczanie robotyki w szkole podstawowej” (zad. 2),
      – Szkolenie ,,LEGO EDUCATION SPIKE PRIME – szkolenie podstawowe” (zad. 2),
      – Szkolenie „Wytyczne w zakresie realizacji równości szans i niedyskryminacji” (zad. 2),
      – Studia podyplomowe „Mediacje” (zad. 3),
      – Studia podyplomowe „Nauczanie plastyki i techniki” (zad. 3),
      – Studia podyplomowe „Logopedia z neurologopedią” (zad. 3).