Przez ostatni tydzień uczniowie klasy IV a poznawali baśniowy świat lektury pt. „Akademia pana Kleksa”. Były lekcje przędzenia liter, na której uczniowie poznali historię szpaka Mateusza, tworzenia tangramów, przypominających ukochanego psa Adasia oraz poznanie akademii od środka. W piątek uczniowie zakończyli cykl lekcji z lekturą stacjami zadaniowymi.
Jest to lubiana przez dzieci metoda, która aktywizuje wszystkich uczniów, doskonali umiejętność pracy w grupie, a także kształtuje przeróżne kompetencje kluczowe. Było pięć stacji zadaniowych:
– aparat z kliszą, na której uczniowie rysowali wybraną postać z lektury oraz karta, na której uzasadniali krótko swój wybór,
– krzyżówka oraz związki frazeologiczne, które należało wyjaśnić,
– chmura wyrazowa, z której należało wybrać wyłącznie określenia dotyczące wyglądu profesora Kleksa, a następnie na karcie odpowiedzi zapisać szczegółowe informacje na ich temat;
– karta z chorymi sprzętami użytku domowego oraz karta leczenia pacjenta, na której uczniowie zapisywali nazwę wymyślonej choroby, proponując medykamenty i sposób leczenia;
– snotka, na której ukryte były cztery hasła .
Na każdą stację było 5 minut, po tym czasie timer informował o zmianie stacji. Uczniowie klasy IV a chętnie i z prawdziwym zaangażowaniem pracowali na lekcji, tym samym podsumowując swoją wiedzę na temat lektury. Dorota Piskorska