Projekt nr FELD.08.07-IZ.00-0090/24 „Każdy inny, wszyscy równi – nowoczesna integracja”
 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027

Informacje ogólne

Projekt „Każdy inny, wszyscy równi – nowoczesna integracja”  realizowany w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach w ramach Działania FELD.08.07 – Kształcenie ogólne Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.

Wnioskodawcą Projektu jest Miasto Pabianice/ Szkoła Podstawowa nr  9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach.
Biuro projektu znajduje się w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach, ul. Partyzancka 56A, 95-200 Pabianice.
Projekt realizowany jest w okresie: 01.01.2025 r. – 31.12.2026 r.

Wartość projektu i źródła finansowania

Łączna wysokość wydatków kwalifikowanych projektu wynosi 799 426,28 zł i obejmuje dofinansowanie w kwocie 711 489,38 zł z następujących źródeł:
– finansowanie UE w kwocie nieprzekraczającej 679 512,33 zł
– finansowanie wkładu krajowego z budżetu państwa w kwocie nieprzekraczającej 31 977,05 zł
– wkład własny w kwocie 87 936,90 zł

Cel projektu oraz grupa docelowa

Celem projektu jest zwiększenie jakości edukacji w Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza w Pabianicach  ukierunkowane na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez podniesienie kompetencji, kwalifikacji nauczycieli, adaptację i doposażenie pracowni oraz poprzez organizację dla 132 uczniów dodatkowych zajęć w zakresie wyrównywania deficytów (teatroterapii), kółek zainteresowań rozwijających kompetencje kluczowe, uzdolnienia i zainteresowania (język angielski, ekologiczno-chemiczne, informatyczne, matematyczne, geograficzne) oraz zajęć przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego, w terminie od 01.01.2025 r. do  30.12.2026 r.

Grupę docelową w projekcie stanowią: SP9, uczniowie SP9, nauczyciele zatrudnieni w SP9.

Zadania, działania realizowane w ramach projektu

W projekcie zaplanowano realizację 12 zadań w tym: adaptację, doposażenie pracowni lekcyjnych, które obejmuje utworzenie specjalistycznej pracowni językowej, wykonanie infrastruktury sieci LAN, dostosowanie i doposażenie pracowni matematycznej, informatycznej oraz doposażenie pracowni polonistycznej, chemicznej, przyrodniczej oraz pracowni edukacji wczesnoszkolnej, języka angielskiego. Pracownie wyposażone zostaną w nowoczesne pomoce i sprzęty, w tym m.in.: sprzęty TIK /tablety, mobilne zestawy klasowe, laptopy, monitory interaktywne, stanowiska komputerowe, wielofunkcyjne urządzenia/, oprogramowanie, programy MM, pakiety szkolnych programów multimedialnych, współczesne słowniki językowe, mapy turystyczne, plany miasta, testy, gry językowe, zestaw nagłośnieniowy, mikrofony, głośniki, Wirtualne Laboratorium Chemiczne, zestawy do badań, odczynniki, zestawy Lego Education, photony, zestaw oświetleniowy, dekoracje sceniczne, ścianki prezentacyjne, meble. Ponadto zaplanowano doskonalenie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli, koła/zajęcia w zakresie wyrównywania deficytów, rozwijające kompetencje kluczowe, zainteresowania, uzdolnienia uczniów, przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty. W zakresie edukacji włączającej szkoła doposażona zostanie w specjalistyczny sprzęt – pętlę indukcyjną, wspierającą osoby z niedosłuchem.

Efekty, rezultaty projektu

Nauczyciele nabędą nowe umiejętności, wiedzę merytoryczną, rozwiną kompetencje oraz uzyskają dodatkowe kwalifikacje zawodowe do prowadzenia zajęć.

Uczniowie nabędą nowe umiejętności, wyrównają braki, rozwiną swoje uzdolnienia, zainteresowania oraz kompetencje w zakresie języka angielskiego, matematyki, informatyczne, przyrodnicze i emocjonalno-społeczne.